Evaluările naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și VI-a
în anul școlar 2023 – 2024
În perioada 13 – 29 mai este programată sesiunea de evaluări naționale la finalul claselor
a II-a, a IV-a și a VI-a, în anul școlar 2023 – 2024.
Evaluarea competențelor fundamentale dobândite la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a are
următorul calendar:
- Clasa a II-a:
Luni, 13 mai 2024 – proba de Limbă și comunicare – scris – Limba română
- proba de Limbă și comunicare – scris – Limba maternă pentru elevii
aparținând minorităților naționale
Marți, 14 mai 2024 – proba de Limbă și comunicare – citit – Limba română
Miercuri, 15 mai 2024 – proba de Limbă și comunicare – citit – Limba maternă
Joi, 16 mai 2024 – proba la Matematică și Științe ale naturii
Vineri, 17 mai 2024 – proba Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru
minoritățile naționale.
Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat.
- Clasa a IV-a:
Marți, 21 mai 2024 – Limba română
Miercuri, 22 mai 2024 – Matematică
Joi, 23 mai 2024 – Limba maternă
Durata alocată rezolvării este de 60 de minute pentru fiecare test administrat. - Clasa a VI-a:
Marți, 28 mai 2024 – Limbă și comunicare
Miercuri, 29 mai 2024 – Matematică și Științe ale naturii
Durata alocată rezolvării este de 60 de minute pentru fiecare test administrat.
Probele au o structură și caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori.
Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un
format asemănător evaluărilor internaționale și implică un nivel mediu de dificultate.
Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare
constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.
Colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei
noi aplicații digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiții de siguranță și
de control optimizat al calității și, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile
date de evaluare ale elevilor și va permite valorificarea rapidă și flexibilă a acestora. Astfel, va fi
facilitată realizarea rapoartelor clasei și a raportului școlii, fără eforturi birocratice suplimentare și
într-un timp mai scurt.
Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public
și nu se înregistrează în catalogul clasei.
Succes tuturor!
Comunicare instituțională – Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița