Organizația Salvați Copiii! 22 de brazi unicat intră în licitație: fonduri de peste 800.000 de euro în 2022! - TV Online RipostaPeNet
Organizația Salvați Copiii! 22 de brazi unicat intră în licitație: fonduri de peste 800.000 de euro în 2022!

Organizația Salvați Copiii! 22 de brazi unicat intră în licitație: fonduri de peste 800.000 de euro în 2022!

TV Online Niciun comentariu

Seara de Gală a solidarității: 22 de brazi intră în licitație, pentru cel mai mare eveniment de caritate al
anului: în 2022, un brad a fost licitat contra sumei de 100.000 de euro, alți trei brazi unicat au fost

adjudecați cu peste 50.000 de euro fiecare

 22 de brazi intră în cursa celui mai mare eveniment de caritate al anului.
 La ediția din 2022, bradul UNTOLD a fost licitat contra sumei de 100.000 de euro, iar pentru marea gală
din 8 decembrie 2023, aceștia propun un brad cu magia păsării Phoenix.
 Smiley & HaHaHa Production propun “Bradul de ACASĂ”, reprezentând grija de care suntem datori
noilor generații.
 Majoritatea covârșitoare (95%) a familiilor ai căror copii sunt integrați în programele educaționale ale
Organizației Salvați Copiii România nu mai pot acoperi nevoile de bază, cum ar fi tratamente medicale,
alimente și îmbrăcăminte pentru copii.

București, 2 decembrie 2023: Pentru a 23-a ediție succesivă, Festivalul Brazilor de Crăciun își deschide
porțile și aduce pe scenă 22 de creații unicat, brazi cu poveste, care vor fi licitați în seara de Gală din
8 decembrie, organizată în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României. La ediția din 2022,
s-au strâns fonduri de peste 800.000 de euro, patru brazi reușind performanța de a fi adjudecați cu
peste 50.000 de euro fiecare. Organizația Salvați Copiii România spune poveștile celor 22 de brazi
unici, care vor asigura fondurile necesare accesului la educație pentru cei mai vulnerabili dintre noi:
ancheta organizației arată că 95% dintre familiile care se confruntă cu sărăcia nu mai au bani de
îmbrăcăminte și încălțăminte pentru copii. De-a lungul celor 22 de ediții anterioare au fost colectate
fonduri în valoare de peste 8 milioane de euro: 211.127 de copii din medii sociale vulnerabile au
primit ajutor pentru integrarea socio-educațională.

În cadrul ediției din 2022 a Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii concepuți și donați de către designeri și artiști
celebri din România au fost licitați cu sume cuprinse între 7.000 și 100.000 de euro, de companiile care și-au
asumat rolul de actori majori ai responsabilității sociale. În total, suma strânsă a fost de 820.000 euro din licitația
brazilor, vânzarea biletelor de tombolă și sponsorizări.

Cel mai râvnit brad în 2022 a fost cel creat de Răzvan Luca & UNTOLD, „Magia vieții reale”, adjudecat contra sumei
de 100.000 euro, de Kaufland România.

Următorii brazi licitați au fost: 

2
 „Povestea spiridușilor de Crăciun” – bradul Salvați Copiii, creat cu sprijinul Ștefaniei Mircea – 51.000 euro;
 „WOMAN LIFE FREEDOM”, creat de Omid Ghannadi & Victor Firan – 50.000 euro;
 „Acasă pentru toți copiii din România”, creat de Simona și Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique –
50.000 euro.

Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România : « Cea mai mare reușită a Festivalului Brazilor
de Crăciun este felul în care oamenii de bine, designeri, artiști, susținători, se mobilizează pentru cauza celor mai
vulnerabili dintre noi: copiii care sunt nevoiți să ducă o luptă zilnică pentru a putea merge la școală, pentru a putea
citi, pentru a se putea forma intelectual și social. Suntem mereu surprinși de forța solidarității și ea rămâne resursa
care ne dă curaj, nouă și copiilor, să construim o lume mai bună cu fiecare an ».

Brazii Ediției 2023: 8 decembrie, marea seară a carității:

 Gheorghe Fikl a creat Bradul roșu de aur: o stilizare în volum abstract a unui “brad de hârtie”
din copilăria artistului, care, adeseori, își desena și își colora singur bradul de Crăciun. În oricare
formă, amintirea a rămas intensă și un prilej de bucurie și încredere în binele care ne susține
întotdeauna în seara de Crăciun.
 Constantin Alexandru Marinete, bradul A fost odată: o sculptură începută de Constantin
Marinete – tatăl și finalizată de Constantin Al. Marinete – fiul, prin care este stilizată puterea
încrederii și a dragostei cu care cei mari îi învestesc pe copii.
 Doina Levintza: un brad unicat, care pune în poveste bucuria sărbătorii.
 Omid Ghannadi & Zoli Tóth – bradul CANDOARE: o lucrare despre puterea cuvintelor, un mic
ciob de sticlă prin care să ne uitam un pic în noi, la noi, la cuvintele care ne înconjoară.
 Laura Hîncu – bradul Aur viu: o expresie a speranței că, prin eforturile noastre colective, putem
crea un impact pozitiv asupra planetei și asupra vieților celor care au nevoie de sprijin.
 Lemon Interior Design – bradul LEGO LIFE: realizat din piese magice de LEGO, conceptul are la
bază inspirația pe care o găsim în copii, potențialul și unicitatea fiecăruia. Asamblarea pieselor
reprezintă o metaforă pentru diversitatea și individualitatea copiilor care ne inspiră în fiecare zi.
 Endorphin Lab – Adonis Enache & Atelier Dual – Bradul cu Povești: fiecare ramură poartă în ea
nu doar ornamente, ci întregi lumi și aventuri. Bradul cu Povești reprezintă un simbol al
generozității și solidarității, iar fiecare rădăcină a sa este ancorată în dorința de a face lumea
mai luminoasă pentru fiecare suflet.
 Dhaniel Nora, cu sprijinul SEPHORA – bradul Îngerul: puterea binelui de a avea grijă de noi.

3
 UNTOLD CREATIVE TEAM – bradul Metamorphosis: bradul vorbește despre renașterea
conexiunilor dintre oameni, protejate ca prin magie de aripa unui Phoenix. O întoarcere la noi,
la noi începuturi, la echilibru, o aducere aminte că apropierile dintre suflete aprind spiritul
Crăciunului.
 Simona & Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique – bradul Îngeri păzitori pentru copii:
bradul spune povestea îngerilor care îi veghează zi de zi pe copii, cu grijă şi cu iubire infinită. Un
înger pentru fiecare copil este, de fapt, scânteia pentru care luptăm.
 Mihai Popescu & Twins Studio – bradul Laolaltă: un brad printat 3D la dimensiuni mari, singurii
din România cu acces la această imprimantă de mari dimensiuni, cu materiale reciclate și rășini
ecologice.
 Architectural Christmas – Ana Mohonea Daia & Maria Mohonea – Cheia Crăciunului – O cheie
este un mijloc de a deschide sau de a inchide un drum. De cele mai multe ori o cheie păzeste ce
avem mai valoros. Cheia este un obiect atat de mic prin care putem oferi ceva important pentru
fiecare dintre noi. Cheia Crăciunului este nădejdea de mai bine.
 Studium on Space, cu sprijinul Edenholz Residence – bradul Forme cu fond: o instalație despre
întrunirea spiritelor dincolo de resurse și instrumente, o lucrare despre prilejuri ale punerii în
comun și ale apropierii.
 Arh. Roxana Dan & Lisa & Co. – bradul Stare de spirit: importanța liniștii interioare, a
comunității și a comuniunii; importanța fiecărei zile, căci prilejul de a fi împreună există
necontenit la fiecare pas.
 Diana Nicolaie & Ela Crăciun – bradul Holy spirit: Multe dintre tradițiile noastre memorabile și
de durată de Crăciun includ diferite tipuri de lumini – lumini pe copaci, lumini în și pe casele
noastre, lumânări pe mesele noastre. Bradul este realizat dintr-o placă de beton, pentru a crea
antiteza între materialul rece folosit și lumina care aduce căldură.
 Iulia Totoianu & Libris – bradul Înfofolitu’: un simbol al grijii, realizat cu gândul la copiii ale
căror greutăți sunt mai mari decât orice cazemată sau furtună de zăpadă, decât orice bulgăre
primit acolo unde fularul nu ajunge și nu acoperă micile fețe înghețate. Înfofolitu’ este prietenul
copiilor nemângâiați și are câte un fular pentru orice micuț care nu cunoaște căldura, confortul
și siguranța oferite de părinți.
 Summer Well Creative Lab x Kaustik – Xmas Tree Dreaming of Summer: o creație unică și
fantezistă care aduce sărbătorilor de iarnă din magia zilelor fierbinți de vară.

4
 Smiley & HaHaHa Production – Bradul de ACASĂ: Anul acesta, Smiley și HaHaHa Production
propun o instalație care vorbește întocmai despre puterea și frumusețea gestului de a salva și
proteja copiii. Transformată într-un cântec ce amintește de cutiile muzicale, piesa „Acasă” ține
confort brăduțului natural, protejat de o piramidă transparentă, reprezentând grija de care
suntem datori noilor generații.
 Ovidiu Buta și MARA & TOM – bradul Let it Play: Creativitatea nu este doar apanajul geniilor
sau artiștilor. Dimpotrivă, este un suport esențial pentru orice proces de învățare și dezvoltare și
formează adulții de mai târziu: pentru a reuși în viață trebuie să începi prin a învăța să te joci.
 Nicu Bocancea & Florăria Iris: Sărbătoarea e întotdeauna despre bine.
 Adela Pârvu: Bucuria magiei e mereu unică.
 Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea – bradul Sunete magice de Crăciun: creat din
instrumente muzicale și decorațiuni de Crăciun, bradul vine însoțit de tablouri pictate de copii,
care se vor oferi licitatorilor.

Context:
 Criza costului vieții a afectat în mod semnificativ categoriile sociale vulnerabile: majoritatea
covârșitoare (95%) a familiilor ai căror copii sunt integrați în programele educaționale ale
Organizației Salvați Copiii România nu mai pot acoperi nevoile de bază, cum ar fi: tratamente
medicale, alimente și îmbrăcăminte pentru copii. Astfel, în decursul ultimului an, 71% dintre
familiile vulnerabile s-au văzut nevoite să renunțe la cheltuielile cu îmbrăcămintea și
încălțămintea, în vreme ce 24% au redus din cheltuielile cu alimentele, arată datele unei
anchete sociologice derulate de Salvați Copiii România.
 Cele mai multe dintre familiile beneficiare ale programelor Salvați Copiii România (51,58%) au
un venit de sub 400 lei/membru de familie, 32,48% dintre familii declară un venit sub 600
lei/membru de familie și doar 15,9% afirmă că venitul pe membru de familie depășește 600 lei.
 Organizația Salvați Copiii și-a intensificat în anul 2023 programele de prevenire a abandonului
școlar, reintegrare școlară și sprijin socio-educațional pentru copiii victime ale sărăciei și dedică
cea de-a 23-a ediție a prestigiosului Festival al Brazilor de Crăciun strângerii de fonduri pentru
susținerea educației copiilor vulnerabili.

5
 75% dintre copiii participanți la programele de educație remedială au înregistrat progres școlar
bun și foarte bun.

Cum stă România: date cheie despre bunăstarea copilului și accesul la servicii sociale
 Riscul de sărăcie sau de excluziune socială a crescut pentru copiii din Uniunea Europeană cu 0,4
puncte procentuale, de la 24,0% la 24,4%, între 2020 și 2021, cu rata cea mai ridicată în
România – 41,5%, urmată la distanță de Spania – 33,4%, în vreme ce în Finlanda și Danemarca a
fost cel mai scăzut, în 2021 (13,2% și respectiv 14%), potrivit Eurostat 1 .
 În România, riscul de sărăcie sau de excluziune socială este mult mai mare în zonele rurale decât
în mediul urban: în 2021, rata a fost de 16,1% în orașele mari, 30,7% în urbanul mic și suburbii și
50,1% în zonele rurale.
 În 2021, peste 1,5 milioane de copii din România (41,5% din numărul total al copiilor) creșteau
în risc de sărăcie sau excluziune socială.
 Testele naționale organizate în 2022 cu scopul de a depista problemele timpurii de alfabetizare
arată rezultate slabe la învățătură în școlile din România 2 . Rezultatele arată că doar 11% dintre
elevii cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani sunt cititori fluenți, în timp ce 42% dintre elevi sunt
calificați drept „nefuncționali”, ceea ce se apropie de analfabetism.

Creatorii care au realizat anul acesta brazi unicat sunt:
DOINA LEVINTZA • GHEORGHE FIKL • OMID GHANNADI & ZOLI TÓTH • LAURA HÎNCU • CONSTANTIN
ALEXANDRU MARINETE • LEMON INTERIOR DESIGN • ENDORPHIN LAB – ADONIS ENACHE & ATELIER
DUAL • DHANIEL NORA, cu sprijinul SEPHORA • UNTOLD CREATIVE TEAM • NICU BOCANCEA &
FLORĂRIA IRIS • SIMONA & GABRIEL GHERASIM – GALLANTIQUE BOUTIQUE • ADELA PÂRVU • MIHAI
POPESCU & TWINS STUDIO • ARCHITECTURAL CHRISTMAS – ANA MOHONEA DAIA & MARIA MOHONEA

  • STUDIUM ON SPACE, cu sprijinul EDENHOLZ RESIDENCE • ARH. ROXANA DAN, cu sprijinul LISA & CO. •
    DIANA NICOLAIE & ELA CRĂCIUN • IULIA TOTOIANU & LIBRIS • SUMMER WELL CREATIVE LAB &
    1 Eurostat, Children at risk of poverty or social exclusion, September 2022.
    2 European Commission, Education and Training Monitor 2022 Romania

6
KAUSTIK • SMILEY & HAHAHA PRODUCTION • OVIDIU BUTA împreună cu MARA & TOM. Acestora li s-a
alăturat SALVAȚI COPIII, cu sprijinul ȘTEFANIEI MIRCEA.

Sponsorii care și-au anunțat până acum sprijinul pentru ediția 2023:
Diamond: BCR, Catena, KULTHO Forever Diamonds
Platinum: Garanti BBVA, Kaufland România, Mastercard, Oscar Downstream, Romanian Business
Consult, OSKAR, Smart Soft Power
Gold: Banca Transilvania, Beautik Haute Parfumerie, BN BUSINESS, Clifford Chance Badea, GICA Import
Export, Hidroelectrica, MET România Energy, Wienerberger
Silver: Alumil, Bitdefender, CIT ONE, Giscad, Interbrands Orbico România, Kruk România, Maresi
Foodbroker, Maviprod, Mondial Assistance, ONE UNITED PROPERTIES, PEPCO România, Porsche Finance
Group România, Rompetrol, Terapia, Viatris.

Comitetul de organizare: Florentina Costea, Andreea Nicoleta Deliu-Pasol, Omid Ghannadi, Amalia
Năstase, Dhaniel Nora, Andreea Raicu, Gabriela Alexandrescu.

Pentru mai multe detalii:
Liliana Bibac-Moșneguțu, coordonator programe educaționale Salvați Copiii România, tel. 0741.933.599,
email – liliana.bibac@salvaticopiii.ro .


Despre Salvați Copiii România
De 33 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în
beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o
instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societate și autoritatea publică, în beneficiul
copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând
soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o
colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii
șia asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze
politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizația
a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a
societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă
din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în
peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la
supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante
privind modul în care copiii sunt tratați și producerea schimbărilor imediate și de durată în viaţa acestora.
Peste 3.369.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

Categories
LIVE