NEWS

Prefectura Dâmbovița răspunde apelului cetățenilor: Măsuri implementate pentru eficientizarea serviciilor publice

În ultimele două luni, Instituția Prefectului Județului Dâmbovița a înregistrat un feedback valoros din partea cetățenilor, ceea ce a dus la îmbunătățirea semnificativă a serviciilor publice. Implicați activ în procesul de eficientizare, zeci de dâmbovițeni au completat anonim un chestionar, semnalând diversele probleme întâmpinate la ghișeele administrației publice.

În dorința de a îmbunătăți relația dintre cetățeni și instituțiile publice, la 12 noiembrie 2024, am anunțat că vocea oamenilor se va face auzită în mod concret! Atunci am invitat cetățenii să se implice activ în eficientizarea serviciilor publice, punând la dispoziția acestora un chestionar pentru măsurarea gradului de satisfacție în raport cu serviciile oferite de instituția noastră”, a declarat prefectul Emilian Rusu.

Din cele 43 de chestionare completate, rezultatele au indicat că 30% dintre respondenți erau mulțumiți de activitatea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Dâmbovița, în timp ce 70% dintre aceștia și-au exprimat nemulțumirea față de activitățile desfășurate la ghișeele acestui serviciu. Cele mai frecvente probleme semnalate au fost legate de cozile lungi și timpul de așteptare excesiv de mare pentru programările online, care ajungeau până la trei luni.

Un alt aspect semnalat a fost existența unor „liste neoficiale” gestionate de persoane din afara instituției, care reglementau accesul cetățenilor la automatul de obținere a bonurilor de programare în afacerea înmatriculării. Aceste liste erau gestionate, în mod ilegal, în parcarea unui centru comercial pe timpul nopții, iar persoanele implicate organizau accesul la ghișee după deschiderea programului de lucru al instituției.

În urma acestor semnalări și în colaborare cu subprefectul Marian Tănase și șeful serviciului Florin Savu, Prefectura Județului Dâmbovița a implementat măsuri pentru corectarea acestor probleme. „Am implementat, prin ordin al prefectului, un set de măsuri care, în doar câteva săptămâni, și-au dovedit eficiența”, a explicat Emilian Rusu.

Printre măsurile implementate se numără eliminarea listelor neoficiale gestionate de persoane din afacerea instituției, eliminarea cozilor și a interacțiunilor marcate de stres, precum și posibilitatea programării pentru înmatricularea autovehiculelor în termene rezonabile, care acum sunt de maximum 14 zile.

În continuare, cetățenii sunt încurajați să își exprime opiniile și să contribuie la îmbunătățirea serviciilor publice. Chestionarul rămâne deschis pentru completare pe site-ul oficial al Prefecturii Dâmbovița. „Le mulțumim, pe această cale, tuturor celor care au semnalat probleme și ne angajăm să monitorizăm, în continuare, activitatea serviciului, pentru a interveni rapid în rezolvarea oricăror situații neplăcute apărute și pentru a consolida rezultatele pozitive obținute”, a subliniat prefectul.

Cetățenii pot accesa chestionarul la linkul oficial: https://db.prefectura.mai.gov.ro/.