
România pe șine: AUR promite reconstrucția căii ferate abandonate de stat
Rețeaua de cale ferată a României, odinioară una dintre cele mai extinse și eficiente din Europa de Est, a fost lăsată să ruginească sub privirile indiferente ale autorităților. În timp ce trenurile întârzie, șinele se degradează, iar pasagerii îndură condiții demne de alte vremuri, rețelele de interese și corupție au încasat bani pentru o întreținere care n-a mai venit niciodată.
În acest context, Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) vine cu o poziție tranșantă și un angajament ferm pentru modernizarea transportului feroviar. Într-un mesaj public, senatorul AUR de Dâmbovița, Ciprian Iacob, a declarat că partidul va investi masiv în refacerea infrastructurii de cale ferată, în modernizarea instalațiilor și în achiziția de trenuri capabile să circule cu peste 160 km/h.
„Refacem tot ce au lăsat în paragină! România trebuie să se miște din nou – sigur și rapid!”, transmite AUR, subliniind că transportul public nu trebuie să fie lăsat de izbeliște, ci tratat cu respect și responsabilitate.
Programul de reconstrucție feroviară propus de AUR include:
– Reabilitarea liniilor de cale ferată și eliminarea restricțiilor de viteză;
– Modernizarea instalațiilor de semnalizare și siguranță;
– Investiții în trenuri noi, moderne, eficiente energetic;
– Crearea unui sistem feroviar capabil să conecteze orașele mari într-un mod competitiv cu transportul rutier și aerian.
„Pe 4 mai, românii sunt chemați să voteze pentru viitorul transportului public, pentru o Românie conectată. E timpul ca infrastructura să fie tratată ca o prioritate, nu ca un pretext pentru sifonarea banului public”, a mai transmis AUR.
Într-o țară sufocată de trafic, cu drumuri subdezvoltate și un transport feroviar depășit, mizarea pe cale ferată poate deveni una dintre cele mai sănătoase și sustenabile decizii pentru viitorul României.