București, 18 iulie 2022 – Arçelik, unul dintre principalii jucători din industria de electronice și
electrocasnice, proprietar al Arctic, Beko și Grundig, a obținut locul al treilea în cadrul ediției inaugurale a
premiilor Real Leaders® Eco Innovation pentru mașinile de spălat rufe care integrează tehnologia
FiberCatcher®.
Real Leaders® Eco Innovation Awards premiază inițiative, produse și proiecte cu impact pozitiv asupra
mediului. Înscrierile au fost evaluate în funcție de creativitate, inovație, originalitate și impact măsurabil,
analizând totodată capacitatea lor de a contribui la rezolvarea unor probleme de mediu.
Una dintre provocările majore cu care se confruntă planeta în momentul de față este poluarea cu
microplastic. Microfibrele sunt cel mai răspândit tip de microplastice găsite în apă, reprezentând
aproximativ o treime din cantitatea de microplastice din oceane 1 . Având în vedere că numărul
microplasticelor care ajung în mediu este în creștere, Arçelik a dezvoltat tehnologia inovatoare
FiberCatcher®. Mașinile de spălat rufe care integrează această tehnologie sunt primele la nivel mondial
care includ un sistem integrat de filtrare al microfibrelor. Acesta captează până la 90% din fibrele
sintetice provenite din haine, ceea ce ajută la protejarea ecosistemelor din râuri, mări și oceane. În plus,
aproximativ 60 PET-uri de 0,5 litri sunt utilizate pentru producerea manșonului, parte integrantă a cuvei
mașinilor de spălat rufe FiberCatcher®, contribuind astfel la reducerea cantității de deșeuri din plastic
care ajunge în natură.
„Suntem onorați că inovația noastră a fost recunoscută de Real Leaders și mândri să fim incluși în acest
top. Criza climatică este cea mai presantă problemă la nivel global și avem nevoie de soluții creative,
inovatoare, precum și de colaborare pentru a putea asigura un viitor sustenabil. Tehnologia noastră
FiberCatcher® este o premieră mondială în combaterea poluării cu microfibre și demonstrează
angajamentul nostru de a dezvolta soluții eficiente și concrete pentru unele dintre cele mai mari
probleme de mediu. Noua tehnologie își propune, totodată, să încurajeze adoptarea unui stil de viață
sustenabil”, a declarat Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik.
„Tehnologia FiberCatcher® are rolul de a diminua semnificativ poluarea cu microplastic, contribuind la
protejarea mediului înconjurător. Acest premiu reprezintă recunoașterea faptului că grupul Arçelik a
adoptat sustenabilitatea ca punct central al modelului său de business. Integrăm această viziune în tot
ceea ce facem, de la fabrici echipate cu cele mai noi tehnologii, așa cum este fabrica Industry 4.0 de la
Ulmi, până la electrocasnice care răspund nevoii consumatorilor de a face alegeri prietenoase cu mediul.
Investiția în soluții sustenabile este esențială și am ferma convingere că această inovație ar trebui să
devină cât mai curând un standard al industriei”, a afirmat Murat Büyükerk, CEO Arctic.
2
Sensitivity: Public
Despre Arçelik
Cu peste 40.000 de angajați la nivel mondial, Grupul Arçelik operează 12 branduri (Arçelik, Beko, Grundig,
Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Altus, Dawlance, Voltas Beko), având birouri de vânzări și
marketing în 52 de țări și 28 de fabrici în 9 țări. Ca a doua cea mai mare companie europeană de electrocasnice,
conform cotei cantitative de piață, Arçelik a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri consolidată de 6,5 miliarde de
euro. Arçelik deține 28 de centre de cercetare-dezvoltare și design în întreaga lume, care găzduiesc peste 2.200 de
cercetători, deținând până în prezent peste 3.000 de brevete internaționale. În 2021 compania a obținut, al treilea
an consecutiv, cel mai ridicat scor dintre companiile din domeniu în Indexul de Sustenabilitate Dow Jones S&P
Global Corporate Sustainability Assessment. Arçelik a reușit să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de
carbon în producția globală Domeniile 1 și 2 cu propriile sale credite în 2019 și 2020. Prin implicarea sa în calitate de
lider în domeniul sustenabilității și având în vedere foaia de parcurs credibilă pentru atingerea zero net, Arçelik a
devenit prima și singura companie din industria de electrocasnice care a primit distincția Terra Carta Seal oferită de
către Alteța Sa Regală Prințul de Wales. Viziunea companiei este „Respecting the World, Respected Worldwide”.
www.arcelikglobal.com
Despre Grundig
Grundig este marcă internațională a Arçelik Group și este unul dintre principalii producători de electrocasnice mici
și mari, inclusiv produse de divertisment. Brandul are o experiență de 77 de ani pe piață, rămânând fidel valorilor
care l-au consacrat: design elegant și user-friendly, grijă pentru mediu, standarde înalte de calitate. Fiind un brand
global de electronice și electrocasnice ce pune un accent puternic pe sustenabilitate, Grundig consideră că un viitor
mai verde începe de acasă. Pentru a veni în sprijinul acestei viziuni, Grundig susține inițiativa „Respect Food”,
misiunea sa fiind aceea de a-i inspira pe consumatori să lupte împotriva risipei alimentare. Grundig are o
contribuție importantă la atingerea obiectivele de sustenabilitate ale Arçelik pentru 2030, brandul fiind axat pe
dezvoltarea de produse eficiente din punct de vedere energetic și o abordarea inovatoare care se concentrează pe
economia circulară și pe alți piloni de sustenabilitate. Pentru mai multe informații, accesați www.grundig.com.
Despre Beko
Beko este marca internațională de electrocasnice a Arçelik Group, producător care deține 12 branduri de
electrocasnice și are peste 40.000 de angajați în întreaga lume. Beko este unul dintre primele trei branduri de
electrocasnice mari din Europa (potrivit Euromonitor International Limited; Large Appliances as per “Major
Appliances” in Consumer Appliances 2022ed, retail volume, date din 2021). Beko este partener principal al echipei
de fotbal FC Barcelona, partener ce oferă numele echipei masculine de baschet Fenerbahçe, precum și furnizor
oficial al Campionatului European League of Legends (LEC).
Beko și-a asumat în ultimii ani ca prioritate promovarea unui stil de viață sănătos, contribuind la conștientizarea
importanței acestuia și dezvoltând produse care vin în ajutorul celor preocupați de sănătate. Misiunea actuală a
brandului este „un stil de viață cu adevărat sănătos este posibil numai pe o planetă sănătoasă”. Beko se angajează
să protejeze planeta prin proiectarea și fabricarea de produse eficiente din punct de vedere energetic și investind în
dezvoltarea unui mod de producție centrat pe folosirea sustenabilă a resurselor. Pentru mai multe informații
accesați www.beko.com.
Despre Real Leaders
Real Leaders este o comunitate internațională de lideri dedicați promovării dezvoltării durabile, cu o platformă
media globală dedicată conducerii schimbărilor pozitive. Fondată în 2010, Real Leaders a militat încă de la
începuturile sale pentru guvernanță corporativă responsabilă, atrăgând atenția că afacerile sunt responsabile
pentru impactul lor asupra angajaților, societății și mediului. Real Leaders este certificată B-Corp și membră a
Pactului Global al Națiunilor Unite.
Despre Arctic:
Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, este una dintre cele mai puternice companii din România, și în
același timp unul dintre cei mai importanți angajatori și exportatori ai României. Cu aproximativ 5.700 de angajați,
compania exportă 84% din producția totală în peste 80 de țări.
Cu o istorie de peste jumătate de secol, Arctic este parte din grupul Arçelik din anul 2002, perioadă în care și-a
3
Sensitivity: Public
crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție.
Compania deține cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală, unitatea de la Găești producând
până în prezent peste 40 de milioane de aparate frigorifice. De asemenea, deține și prima fabrică Industry 4.0 din
România și una din puținele din Europa, fabrica din Ulmi, Dâmbovița, având o capacitate de producție de 2.2
milioane de unități pe an.
Resurse:
- Plastic Soup Foundation, The Invisible Threat: Microplastics from Your Clothes